- Pro účely tohoto Reklamačního řádu se rozumí (nevyplývá-li z kontextu jinak):
Prodávající: Ivo Cilich - počítačová pomoc se sídlem Vzdušná 1240/11, 466 01 Jablonec nad Nisou, IČ : 63763346.
Kupující: Fyzická osoba, nebo právnická osoba, která nakupuje výrobky nebo služby prodávajícího.
Výrobek/zboží:
Výrobkem se rozumí produkty, vyrobené prodávajícím nebo výrobky třetích
osob (nejsou vyrobeny ani sestaveny prodávajícím), dodávané
prodávajícím za účelem dalšího prodeje.
Reklamační
řád je dokument vymezující základní záruční podmínky a pravidla pro
reklamace zboží a služeb dodaných prodávajícím. Dále vymezuje vztahy a
pravidla pro záruční a pozáruční opravy zboží.
Reklamační
řád respektuje platné zákony české republiky, zejména pak Obchodní
zákoník, Občanský zákoník a Zákon na ochranu spotřebitele.
Reklamační
řád v této podobě je platný pro všechny obchodní případy, pokud nejsou
smluvně ujednány jiné záruční podmínky. Potom jsou smluvní podmínky
nadřazeny tomuto řádu. Vzájemná dohoda nabývá platnost pouze v případě,
že je doložitelná v písemné formě a je stvrzena podpisy osob oprávněných
za prodávajícího a kupujícího jednat.
Záruční podmínky
Kupující
má právo uplatnit záruku jen na zboží, které vykazuje vady, vztahuje se
na něj záruka a bylo zakoupeno u prodávajícího.
Kupující
je povinen zajistit prohlídku zboží co nejdříve po jeho dodání a je
povinen všechny takto zjištěné vady oznámit ihned prodávajícímu.
Jestliže tak neučiní, může uplatnit nároky z vad zjištěných při této
prohlídce, jen když prokáže, že tyto vady mělo zboží již v době přechodu
nebezpečí škody na zboží.
Záruka se
vztahuje na vady materiálu, funkční vady, vady vzniklé při výrobě,
montáži nebo instalaci zboží, provedené pracovníky prodávajícího.
V
případě, že zboží je software, vztahuje se záruka výhradně na fyzickou
čitelnost médií. Okamžikem odstranění ochranných prostředků (fólie,
pečeti, otevření obálky apod.) se kupující stává oprávněným uživatelem
softwarového produktu a akceptuje licenční ujednání výrobce software.
Při
použití zásilkové služby nebo veřejného dopravce se reklamace výrobku
poškozeného při přepravě řídí přepravním řádem přepravce a příslušnými
ustanoveními občanského resp. obchodního zákoníku.
Při
předání počítačového systému nebo zařízení pro ukládání dat k opravě,
je povinností kupujícího zabezpečit si vytvoření odpovídající zálohy
potřebných dat a zabránit jejich možnému zneužití nebo poškození.
Prodávající neručí za případnou ztrátu, poškození či zneužití dat, která
jsou uložena na zařízeních pro ukládání dat v počítačovém systému.
Prodávající
negarantuje plnou kompatibilitu prodaných součástí počítače s jinými,
pracovníky prodávajícího neschválenými součástmi, ani se softwarovými
aplikacemi, jejichž funkčnost nebyla kupujícím výslovně požadována v
písemné objednávce.
Prodávající
negarantuje plnou funkčnost aplikačního software ve verzích, které
nejsou vhodné (nejsou vytvořeny) pro objednaný operační systém. Za
případné problémy způsobené omezenou funkčností aplikací, které tuto
podmínku nesplňují, nepřebírá prodávající žádnou zodpovědnost.
Záruka
se nevztahuje na závady vzniklé špatnou obsluhou, neodborným, nebo
nepřiměřeným zacházením, použitím a instalací, které jsou v rozporu s
uživatelskou příručkou, nebo poškozením účinky přepětí v rozvodné síti.
Záruka se také nevztahuje na poškození zařízení nadměrným mechanickým
opotřebením.
Záruka se nevztahuje na
případy nefunkčnosti původního, výrobcem instalovaného software (tzv.
OEM verze software) způsobené zásahem kupujícího nebo třetí stranou do
nastavení instalovaného software.
Záruka
se nevztahuje na vady vzniklé použitím nesprávného nebo vadného
programového vybavení, nesprávného spotřebního materiálu, ani na
případné škody v důsledku toho vzniklé.
- Nárok na uplatnění záruky zaniká také v následujících případech:
ztrátou dodacího listu, ztrátou záručního listu,
u počítačů, vyrobených prodávajícím, také ztrátou záručního-montážního listu,
porušením ochranných či záručních pečetí a nálepek, pokud na výrobku jsou,
mechanickým poškozením zboží,
elektrickým přepětím (viditelné spálené součástky nebo plošné spoje),
poškozením zboží při přepravě (tyto škody je nutné řešit přímo s dopravcem),
používáním
zboží v podmínkách, které neodpovídají svojí teplotou, prašností,
vlhkostí, chemickými a mechanickými vlivy kancelářskému prostředí,
neodbornou instalací, zacházením, obsluhou, nebo zanedbáním péče o zboží,
pokud bylo zboží nebo jeho část poškozeno počítačovým virem,
pokud
se závada projevuje pouze u software, u kterého není zákazník schopen
doložit legální způsob nabytí, nebo použitím neautorizovaného software a
spotřebního materiálu,
zboží bylo
poškozeno nadměrným zatěžováním nebo používáním v rozporu s podmínkami
uvedenými v dokumentaci nebo všeobecnými zásadami,
provedením nekvalifikovaného zásahu či změnou parametrů,
zboží bylo poškozeno přírodními živly.
Prodávající
neodpovídá za vady, na které byl kupující v době uzavírání smlouvy
upozorněn nebo s přihlédnutím k okolnostem, za nichž byla smlouva
uzavřena, musel vědět.
Prodávající
neručí za škody způsobené ztrátou dat vzniklé v důsledku poruchy
zařízení pro ukládání dat. Zařízení pro ukládání dat jsou zařízení,
jejichž poruchovost je objektivním jevem s náhodným charakterem výskytu
poruch. Prodávající upozorňuje tímto kupujícího na uvedenou skutečnost a
doporučuje provádět systematické zálohování uživatelských dat na
vhodném zařízení.
Způsob provedení reklamace
Reklamace
zboží se uplatňují u prodávajícího, není-li smluvně stanoveno jinak
nebo neřídí-li se reklamace pravidly uvedenými na originálním záručním
listě, dodaným přímo výrobcem / distributorem výrobku.
Pokud
je součástí zboží originální záruční list výrobce / distributora zboží
specifikující reklamační podmínky a servisní partnery, probíhá reklamace
zboží dle pravidel výrobce / distributora. Kupující se zavazuje jeho
podmínky respektovat.
- Při uplatnění reklamace na zboží je kupující povinen dodat:
- kompletní zboží včetně původního příslušenství (manuály,diskety,kabely apod.)
- doklad prokazující oprávněnost reklamace
- zprávu s jasným popisem závady
- Oprávněnost reklamace musí kupující doložit:
u zboží prodaného samostatně: fakturou a dodacím listem s uvedeným výrobním (sériovým) číslem.
u prezentérů: fakturou a záručním-montážním listem s uvedenými sériovými čísly jednotlivých komponent.
u
komponent prezentérů reklamovaných samostatně: fakturou a
záručním-montážním listem s uvedenými sériovými čísly jednotlivých
komponent.
Z důvodu
nebezpečí možného poškození zboží pži přepravě si prodávající vyhrazuje
právo nepřijmout do reklamace zboží, které není zabaleno v originálním
obalu (za originální obal lze považovat i původní obal od identického
druhu zboží). Pokud kupující není schopen dodat zboží v originálním
obalu, po dohodě prodávající zajistí za úplatu 300Kč dodání náhradního
obalu.
Pokud kupující zašle zboží k
reklamaci přepravní službou, musí být obal viditelně označen nápisem
REKLAMACE - toto opatření je nezbytné kvůli urychlení identifikace
zásilky.
Nedodá-li kupující
náležitosti a zboží v souladu s body 22 23 a 24 vyhrazuje si prodávající
právo reklamaci odmítnout. V takovém případě bude zboží vráceno zpět
kupujícímu obvyklou přepravní službou na náklady a riziko kupujícího.
Reklamované zboží zaslané kupujícím na náklady prodávajícího nebude přijato a bude vráceno zpět na náklady a riziko kupujícího.
Vyřízení
reklamace se vztahuje pouze k popisu závady uvedené kupujícím. Servisní
středisko může kupujícímu účtovat práci technika v případě, že popis
závady bude nedostatečný nebo zavádějící. Popis musí obsahovat konkrétní
a přesnou konfiguraci včetně připojených periferií a software, při
které se závada projevila.
Zjistí-li
servisní technik, že příčinou problémů není reklamovaný výrobek (např.
počítač), ale nekorektní instalace operačního systému nebo dalšího
software (ovladače, obslužné programy apod.), případně byla data
poškozena nekorektním chováním nějaké aplikace (např. hry), bude
kupujícímu účtována práce technika spojená s nápravou tohoto stavu.
Při
reklamaci zboží, na které se vztahuje zákonná záruka, provede
prodávající odstranění vady formou opravy, případně výměnou dílu nebo
vadného zboží za bezvadné, s původním zbožím plně funkčně kompatibilní,
stejných nebo lepších technických parametrů. Rozhodnutí o způsobu
odstranění vady je v pravomoci prodávajícího.
V
případě zboží vadného ihned po dodání, je-li reklamace uplatněna do 5
dnů od dodání zboží, vyřídí prodávající reklamaci okamžitou výměnou
zboží za nové. Okamžitá výměna zboží je podmíněna jeho fyzickým stavem
na skladě.
Ve výjimečných případech,
pokud to kapacity prodávajícího dovolí, lze po dobu opravy zapůjčit
(proti finanční záloze a za úplatu) za zboží v opravě náhradu.
V případě, že nemůže prodávající provést opravu ani výměnu zboží za jiné, uzavře reklamaci vystavením dobropisu.
Servisní
středisko po vyřízení reklamace vyzve kupujícího k odběru zboží,
případně zašle zboží zpět obvyklou přepravní službou na své náklady a
riziko kupujícího.
Délka záruky
Konkrétní
délka záruky je vždy stanovena na příslušném dodacím listě, resp. faktuře sloužící i jako dodací list. Záruka se
nevztahuje na zboží charakteru software, respektive instalace software nebo odvirování,
ani na závady způsobené nadměrným opotřebením či nesprávným užitím
daného zboží.
Plnění záruční doby začíná dnem vystavení faktury a prodlužuje se o dobu, po kterou byl výrobek v záruční opravě.
V
případě výměny zboží za nové, dostane zákazník doklad (reklamační
výdejku), kde je uvedeno nové výrobní číslo vyměněného zboží a případné
další reklamace se uplatňují na základě původního dodacího listu a této
reklamační výdejky.
Na spotřební
materiál (barvící pásky, tonery, tryskové hlavy, baterie apod.) je
poskytována omezená záruka 6 měsíců (pouze na funkční závady), a to i
když je materiál součástí celku, na které je záruka delší.
Pozáruční oprava
Prodávající poskytuje ve svém servisním středisku pozáruční opravy na zboží, které je uvedeno v ceníku servisních služeb.
Kupující je povinen doložit k vadnému zboží objednávku na opravu spolu s jasným popisem vady.
Kupující doručí osobně nebo na vlastní náklady a riziko zboží, určené k opravě, na adresu servisního střediska.
Servisní
středisko bude kupujícímu účtovat provedenou práci a výměnu dílů na
základě platného ceníku servisních služeb a ceníku dílů.
Servisní
středisko po vyřízení opravy vyzve kupujícího k odběru zboží, případně
zašle zpět obvyklou přepravní službou na náklady a riziko kupujícího.
Ceník oprav
Veškeré právem uplatněné záruční opravy jsou zdarma.
V
případě neoprávněné reklamace jsou kupujícímu účtovány veškeré náklady
spojené s testováním a opravou zboží dle platného ceníku.
Závěrečná ustanovení
Tento
Reklamační řád nabývá platnosti dne 1. ledna 2009 a nahrazuje tak
předchozí verzi Reklamačního řádu.
Prodávající si vyhrazuje právo na změny Reklamačního řádu bez předchozího upozornění.